Określanie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi


Chcesz lepiej poznać procedurę postępowania podatkowego w zakresie określania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi?
Chcesz uniknąć najczęściej pojawiających się trudności przy naliczaniu zobowiązania?

 

Zgłoś się na szkolenie już dziś – tylko do 30 czerwca 2017 r. promocyjne ceny!

 

 

Cena
495 zł brutto (zwolnione z VAT)

 

 

Najbliższe terminy

Edycja 1:      5 czerwca 2017 r. (poniedziałek), godz. 16.30-19.40 (część 1)
                     6 czerwca (wtorek), godz. 16.30-19.40 (część 2)

Edycja 2:     10 czerwca (sobota), godz. 9.00-16.00

Edycja 3:     12 czerwca (poniedziałek), godz. 9.00-16.00

 

 

Miejsce szkolenia

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 27, Kraków.

Dla uczestników zapewniamy darmowy parking na terenie Kampusu.

 

Kontakt

W celu uzyskania szczegółowych informacji o szkoleniach prosimy o kontakt: tel. 12 293 75 83, 12 293 75 64,
faks. 12 293 75 59, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Szkolenie skierowane do

  • pracowników gminnych organów podatkowych,
  • pracowników firm informatycznych obsługujących jednostki administracji publicznej.

 

Korzyści dla uczestników

Nabycie umiejętności praktycznego postępowania w sprawach naliczania zobowiązania w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w tym:

  • uporządkowanie wiedzy na temat przepisów z zakresu naliczania wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • poznanie istoty tworzenia prawa miejscowego, jako niezbędnego elementu  do  naliczania zobowiązania z tytułu przedmiotowej opłaty,
  • poznanie różnic i podobieństw prawnych pomiędzy podatkiem a opłatą,
  • poznanie procedury postępowania podatkowego (wszczęcie postępowania, wznowienie postępowania, przeglądanie akt, sporządzanie kopii akt sprawy),
  • zapoznanie się z procedurą przesłuchania świadków,
  • omówienie najczęściej pojawiających się trudności przy naliczaniu zobowiązania,
  • omówienie praktycznych aspektów w naliczaniu przedmiotowej opłaty,
  • poznanie procedury odwoławczej, przygotowanie odpowiedzi na odwołania od decyzji,
  • poznanie najważniejszych elementów pism w postępowaniu podatkowym oraz pism procesowych.

 

Forma szkolenia

Konwersatorium połączone z omawianiem przykładów, dyskusja, w tym ćwiczenia w zakresie praktycznego podejścia do rozwiązania sytuacji problemowych pojawiających się przy naliczaniu zobowiązania.

 

Program szkoleniado pobrania

 

Efekty szkolenia

W wyniku udziału w szkoleniu uczestnik pozyska:

  • znajomość przepisów ustawy o utrzymaniu czystości w gminach, przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, regulacji prawa miejscowego,
  • umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia postępowania podatkowego,
  • umiejętność przygotowania pism w postępowaniu podatkowym,
  • umiejętność prawidłowego opisania podstawy prawnej w pismach wychodzących w postępowaniu podatkowym,
  • kompetencje w zakresie prawidłowego stosowania przepisów prawa podatkowego,
  • umiejętność unikania błędów podczas postępowania podatkowego,
  • umiejętność rozpoznania trybu postępowania.

 

Po zakończeniu szkolenia wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikat Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

 

Prowadzący szkolenie

mgr inż. Marta Olech – praktyk, od 18 lat pracuje w Urzędzie Miasta Nowego Sącza w Wydziale Wymiaru i Księgowości Podatków, od 6 lat na stanowisku dyrektora wydziału; prowadzi szkolenia z zakresu wymiaru i księgowości  podatków lokalnych, opłaty skarbowej, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla pracowników jednostek samorządowych i pracowników firm informatycznych; autorka materiałów szkoleniowych.

Zgłoszenia i opłaty

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu są proszone o wypełnienie formularza zgłoszeniowego w wersji elektronicznej dostępnego pod linkiem https://goo.gl/forms/Wv9oZ6PR9GR8a0on2.

 

Po otrzymaniu i zweryfikowaniu formularza skontaktujemy się z Państwem w celu potwierdzenia wpisania na listę uczestników oraz podania szczegółowej informacji o miejscu szkolenia.

 

Po otrzymaniu potwierdzenia wpisania na listę uczestników, nie później niż 3 dni robocze od otrzymania potwierdzenia należy dokonać płatności za szkolenie przelewem na rachunek:

Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

ul. Rakowicka 27; 31-510 Kraków

78 2490 0005 0000 4600 2225 5478

tytułem: szkolenie OWO „imię i nazwisko uczestnika”

 

Faktura VAT wystawiona będzie nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wpłaty.

 

W cenę szkolenia wliczono:

  • materiały szkoleniowe,
  • certyfikat,
  • w przypadku szkoleń jednodniowych: przerwy kawowe + lunch,
  • w przypadku szkoleń popołudniowych (godz. 16.30-19.40): przerwa kawowa + kanapki.