Ułatwienia dostępu

Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (MSAP UEK)

  • czas trwania: 2 semestry,
  • 206 godzin zajęć,
  • 7 500 zł (2 raty po 3 750 zł) oraz 100 zł opłaty rekrutacyjnej.

Cel studiów

Akademia świadomego lidera jest projektem przygotowanym z myślą o wyzwaniach stojących dziś przed kadrą zarządzającą, gdzie tempo rozwoju technologii, konieczność podejmowania szybkich decyzji, dynamiczny rynek pracy, wymagają od szefów rozbudowanych kompetencji, autorytetu, uczciwości, czujności i rozwiniętej empatii. W obecnej rzeczywistości, w której jedyną stałą jest zmiana i łatwo stracić równowagę oraz pozycję lidera, konieczne jest myślenie holistyczne angażujące temat rozwoju osobistego, zdrowia, relacji, naszego miejsca w świecie i prowadzonym biznesie.

Akademia świadomego lidera jest koncepcją zarządzania sobą, własnymi emocjami, lepszego zrozumienia współpracowników i procesów realizacji celów. To również warsztaty uważności i kreatywności, metody na zrównoważenie wyzwań, pragnień, smakowania życia i satysfakcji zawodowej lidera. Poprzez połączenie kompetencji społecznych i humanistycznych z twardymi umiejętnościami oraz poprzez oddziaływanie na emocje i odczuwanie, program pozwoli rozwinąć postawę świadomego lidera, który śmiało przełamuje istniejące schematy. Wątki humanistyczne, społeczne i artystyczne wzmacniają innowacyjną przedsiębiorczość. Zajęcia pozwolą spojrzeć na problemy i wyzwania biznesowe od innej strony i poszukać dla nich kreatywnych rozwiązań – zwiększą kontakt z intuicją i łatwość w uruchamianiu wyobraźni, rozwiną umiejętność myślenia „outside the box”, uwrażliwią percepcję, wzmocnią pewność siebie.

Odbiorcy

Studia adresowane są do menedżerów oraz  pracowników, których zadania wymagają kreatywności i myślenia „out of the box”, a także do osób poszukujących inspiracji i wyjścia poza utarte w organizacji schematy myślenia, do tych, którzy nastawieni są na poszukiwanie nieszablonowych rozwiązań i chcących dostarczać innym inspiracji. Oferta kierowana będzie w szczególności do osób, którym bliskie są idee humanizmu i które cechuje szacunek do człowieka, pasja do sztuki, do przeżywania i dostrzegania innego wymiaru rzeczywistości. Adresatami są również osoby związane zawodowo z przemysłem kreatywnym, przemysłem czasu wolnego i szeroko pojętym lifestyle’em.

Cechy wyróżniające

Proponowany program unikatowych interdyscyplinarnych studiów podyplomowych, opiera się w swej konstrukcji na swoistej triadzie: społeczeństwo – sztuka – styl życia. To pierwsze tego typu studia w Polsce, które poprzez wyjątkową formę pozwalają znaleźć inną perspektywę rozwoju kompetencji tak pożądanych od współczesnego lidera: kreatywności, uważności, empatii i budowania relacji. Forma zajęć przeniesie uczestników w sferę odczuwania świata za pomocą wszystkich zmysłów. Same zajęcia z kolei pozwolą spotkać wyjątkowo inspirujących prowadzących i wspólnie z nimi rozwijać siebie. Zajęcia prowadzą praktycy, znani dziennikarze i specjaliści związani z kulturą, sztuką, kulinariami i szeroko rozumianą filozofią slow life i zarządzania humanistycznego.

Niewątpliwym atutem studiów jest możliwość nawiązania wyjątkowych kontaktów biznesowych z osobami ze świata mediów, dyplomacji i biznesu kreatywnego oraz osobami zajmującymi się problematyką zarządzania humanistycznego.

Tym, co odróżnia te studia od wszystkich innych jest ich głębokie osadzenie w przestrzeni kulturalno-historycznej Krakowa. Proponujemy poznanie środowisk kultury i sztuki w wyjątkowym towarzystwie i nietuzinkowych miejscach.

Kierunek prowadzony jest pod patronatem i we współpracy z Fundacją Zona ART.

Jednostka prowadząca studia:Małopolska Szkoła Administracji Publicznej UEK
Rada kolegium ustalająca program studiów:Rada Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej UEK
Nadzór merytoryczny nad studiami:Rada Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej UEK
Nazwa studiów:Slow Management. Akademia Świadomego Lidera
Obszar kształcenia:nauki społeczne
Czas trwania studiów:studia dwusemestralne, łącznie 206 godzin zajęć

 

Program „Slow Management. Akademia Świadomego Lidera” to program typu slow management, który kształtuje postawę odpowiedzialności społecznej i wrażliwości na różnorodność oraz otwiera menedżera na nową perspektywę odczuwania i odczytywania kultury i sztuki i adaptacji wartości, jakie niosą do świata biznesu. Program studiów zbudowany jest na trzech filarach nawiązujących do triady: społeczeństwo – sztuka – styl życia i rozwijających kompleksowo kompetencje oczekiwane od świadomego menedżera.

Blok – SPOŁECZEŃSTWO: rzecz o współczesnym liderze
Biznes to sztuka relacji. Menedżer powinien umieć docenić wartość człowieka, jako najważniejszego elementu swojego zawodowego otoczenia. Praca lidera stawia dziś inne wymagania, liczy się partnerstwo i współpraca a nie konkurencja. Zrozumienie otaczającego środowiska, a wcześniej poznanie i zrozumienie samego siebie, są obecnie kluczowymi umiejętnościami w pracy z ludźmi.

Atuty Bloku: fokus na człowieka, rozwój empatii, dostrzeżenie człowieka i szacunek, umiejętność prowadzenia dialogu, dostrzeżenie znaczenia różnorodności, humanizm w zarządzaniu, poznanie siebie, poznanie i zrozumienie zmian wokół mnie, uważność wobec siebie i świata, autentyczność.

Blok – SZTUKA: wartości dla biznesu
Rozumienie sztuki i kultury to nie tylko sfera estetycznych doznań. W procesie podejmowania decyzji kierujemy się często intuicją, jednak jej jakość jest całkowicie zależna od elementarnej wiedzy humanistycznej i artystycznej. Świadomy kontakt ze sztuką rozwija umiejętność krytycznego myślenia, wyobraźnię, uwagę poznawczą, inwencję intelektualną, empatię i wrażliwość – kompetencje niezbędne do bycia prawdziwym liderem innowacyjności w oparciu o szacunek do drugiego człowieka.

Atuty Bloku: Uzupełnienie posiadanych kompetencji o wątki humanistyczne i artystyczne oraz elementy twórczego myślenia wzbogaca rozwój i stymuluje do poszukiwań, a tym samym wzbogaca innowacyjną przedsiębiorczość.

Blok – JAKOŚĆ ŻYCIA: w dążeniu do równowagi
Wyzwaniem dla świadomego lidera w tak obecnie zmiennym środowisku biznesowym jest nie tylko prawdziwe przywództwo w oparciu o wysokie standardy zarządzania i kulturę organizacyjną, ale również konsekwentne budowanie swojej marki osobistej opartej na porządku moralnym, kulturze osobistej i obyciu w świecie (kuchnia, ekologia, dieta). Jak budować własną strategię życia, zaufanie do siebie, jak z wyczuciem dbać o środowisko i własną kondycję psychofizyczną, aby móc zachować właściwą równowagę i szacunek do siebie.

Atuty Bloku: Rozmowy z naszymi wykładowcami: jak żyć, jak umiejętnie wchodzić w kolejne role, jak wszystko to ze sobą łączyć, by nie stracić radości i ciekawości życia.

Program studiów obejmuje łącznie 206 godzin – do pobrania

Plan studiów „Slow Management. Akademia Świadomego Lidera” 2019/2020 – do pobrania

Efekty uczenia dla kierunku studiów podyplomowych „Slow Management. Akademia Świadomego Lidera” – do pobrania

Sekretariat studiów:

ul. Rakowicka 16; pok. 24
czynny: poniedziałek – piątek 9.00-15.00

mgr Izabela Władyka
wladykai(at)uek.krakow.pl
tel. (+48) 570 798 084
te. (+48) 12 293 75 83

Kierownik studiów:

dr Krzysztof Głuc
gluck(at)uek.krakow.pl
tel. (+48) 733 579 500

PIOTR ARTYMIAK
Menedżer w międzynarodowej korporacji z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu i budowaniu zespołów liczących przeszło 300 osób, rozwijaniu potencjału ludzi, wspomaganiu wyboru ścieżek kariery, przygotowaniu i prowadzeniu procesu rekrutacyjnego opartego o kompetencje zgodne z celami i kulturą firmy.
PIOTR AUGUSTYNIAK
fotografia PIOTR AUGUSTYNIAKDoktor habilitowany filozofii, tłumacz, eseista, autor książek, artykułów i performansów teatralnych. Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Członek redakcji i autor tekstów w licznych periodykach. W Teatrze im. Juliusza Słowackiego prowadzi cykl spotkań teatralno-filozoficznych: Sztuka myślenia
MICHAŁ BARDEL
Dr nauk humanistycznych, historyk filozofii, znawca wina, redaktor naczelny miesięcznika „Czas Wina”, kierownik studiów podyplomowych z wiedzy o winie w Collegium Civitas, autor popularnych książek oraz artykułów poświęconych winu. Dyrektor wykonawczy konkursu International Rose Championship, a także ambasador niemieckiego stowarzyszenia VDP.
MAŁGORZATA BŁASZCZYK
Menedżerka, mentorka i coach, pasjonatka sztuki współczesnej. Doświadczenie w zarządzaniu zdobyła w korporacjach międzynarodowych na stanowiskach menadżerskich. Swoje pasje – sztukę oraz coaching – łączy dzięki takim inicjatywom jak galeria Strefart, fundacja Zona Art oraz Finanse i Sztuka. Organizowała szereg wystaw i inicjatyw kulturalnych. Wspiera młodych artystów na rynku krajowym i zagranicznym.
JANINA FILEK
Prof., pełni funkcję Prorektora UEK ds. Kształcenia i Studentów. Jest autorką wielu prac badawczych, m.in.: „Wprowadzenie do etyki biznesu”, „Społeczna odpowiedzialność jako nowa wersja mowy społecznej”. Członkini-założycielka Polskiego Stowarzyszenia Etyki Biznesu (EBEN Polska) oraz członkini zarządu Krakowskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Filozoficznego.
MICHAŁ GODLEWSKI
Założyciel Instytutu Oddechu. Trener Praktyków i Trenerów Oddechu. Zainicjował wyprawy „Oddech Świata” do Toskanii i Tajlandii. Wykłada w WSE im J. Tischnera. Prawdopodobnie jedyny w Polsce Praktyk Oddechu z doświadczeniem w środowisku biznesowym, a do tego tancerz o wykształceniu prawniczym.
KRZYSZTOF GŁUC
Dyrektor Departamentu Zasobów i Rozwoju UEK. Autor i ekspert w wielu projektach rozwojowych, krajowych i międzynarodowych, z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, edukacji, polityk publicznych i gospodarki komunalnej. Zainteresowania badawcze wiąże z funkcjonowaniem usług publicznych, zarządzaniem strategicznym w gospodarce i administracji publicznej oraz pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych.
KATARZYNA GWIAZDOWSKA
Trenerka biznesu i rozwoju osobistego, psycholożka oraz psychodietetyczka. Specjalizuje się w holistycznej pracy nad poszerzaniem świadomości oraz przywracaniem równowagi między życiem zawodowym i osobistym. www.kasiagwiazdowska.com
IZABELA HELBIN
Dyrektorka Krakowskiego Biura Festiwalowego. Managerka kultury, producentka i koordynatorka międzynarodowych projektów kulturalnych. Współdecyduje o kształcie, odpowiada za organizację, produkcję i markę prestiżowych krakowskich wydarzeń, takich jak: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Opera Rara, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Festiwal Miłosza, Festiwal Conrada, ICE Classic i wielu innych.
EWA KOSOWSKA-KORNIAK
Doktor nauk prawnych, mediatorka sądowa, specjalistka ds. Public Relations, dziennikarka, trenerka warsztatu Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Pasjonatka dobrej rozmowy i uważności. Inspiruje innych do pracy nad sobą i relacjami z otoczeniem. Specjalizuje się w szkoleniach z miękkich kompetencji menedżerskich.
PAWEŁ MENDREK
Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Prowadzi Katedrę Intermediów. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie. Naukę kontynuował w Academy of Art Collage w San Francisco oraz na Uniwersytecie Sztuk Użytkowych w Wiedniu. Realizuje szereg projektów międzynarodowych.
EWA MUKOID
Autorka książek i artykułów o tematyce rozwojowej, kreatywnej oraz zarządczej. Tworzy autorskie narzędzia i programy w tych dziedzinach oraz prowadzi procesy indywidualne i zespołowe dla kadr zarządzających, ekspertów i przedsiębiorców. www.ewamukoid.pl
MIKOŁAJ NIEDEK
Doktor filozofii, ekonomista. Jego obszar zainteresowań stanowi: koncepcja trwałego i zrównoważonego rozwoju i stylu życia, ekofilozofia, ekonomia społeczna, odpowiedzialna konsumpcja. Aktualnie współpracuje z Polską Izbą Żywności Ekologicznej w zakresie projektów edukacyjnych oraz Instytutem Ochrony Środowiska PIB w ramach projektu poświęconego badaniu i monitorowaniu strat i marnotrawstwa żywności.
JOANNA OPAREK
Poetka, pisarka, dramato-pisarka. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, pracowała jako specjalistka PR, dyrektorka kreatywna, dziennikarka i scenarzystka. Współpracowała z Narodowym Starym Teatrem, Teatrem Łaźnia Nowa, Teatrem Nowym oraz galerią Otwarta Pracownia. Tworzy krakowską scenę teatralną oraz cykliczne wydarzenia łączące sztuki wizualne i literaturę.
ROBERT PIASKOWSKI
Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury. Manager i animator kultury, pedagog, muzyk. Prowadzi projekty międzynarodowe KBF i miasta, projekty integrujące działania podmiotów zaangażowanych w kulturę, rozwija kluczowe projekty literackie, muzyczne, filmowe. Jako ekspert jest zapraszany na krajowe i międzynarodowe konferencje.
ZUZANNA SKALSKA
Praktyk Przyszłości. Inspiruje liderów i decydentów do radykalnych innowacji poprzez przekraczanie perspektyw wielobiegunowej złożoności. Ekspertka, z której zdaniem liczy się Biznes. Jej bezkompromisowe podejście daje firmom wiedzę do przyszłego rozwoju. www.360inspiration.nl
STANISŁAW TRZCIŃSKI
Doktorant i wykładowca kulturoznawstwa. Menedżer kultury i dziennikarz muzyczny. Organizował wiele wydarzeń artystycznych, w tym galę wręczenia Fryderyków, festiwale muzyczne i koncerty gwiazd zagranicznych w Polsce. Na co dzień prowadzi agencję marketingu muzycznego STX Music Solutions.
MAŁGORZATA WYPYCH
Doktor psychologii. Na co dzień szkoli menedżerów w zakresie postępowania z zespołami i pracownikami w różnych kryzysach psychologicznych oraz wdraża procedury wsparcia na wypadek sytuacji traumatycznych.
ANNA ZARODA-DĄBROWSKA
Liderka i ekspertka Think Tanku Diversity Hub. Autorka i koordynatorka merytoryczna projektów Diversity & Inclusion realizowanych dla największych firm. Szkoli i pracuje z kadrą kierowniczą w obszarze D&I. Ambasadorka Women’s Entrepreneurship Day. Promotorka idei Slow Management.

Program studiów realizowany będzie jako 2-semestralne studia podyplomowe w systemie niestacjonarnym w formie 2 dniowych zjazdów (sobota – niedziela) w Krakowie. Istnieje możliwość realizacji sesji w placówkach kultury na terenie Krakowa. Studia są organizowane we współpracy z Fundacją Zona Art – partner odpowiada za współpracę w zakresie promocji studiów, wsparcie w zakresie rekrutacji, rekomendowanie osób do prowadzenia zajęć.

Miejsce zajęć (Kraków):
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 16 (5 min. piechotą od Dworca PKS i PKP)

Szczegółowe informacje dotyczące terminu naboru na studia oraz wymaganych dokumentów znajdują się w zakładce REKRUTACJA.

Opłaty

  • Opłata rekrutacyjna 100 zł,
  • 7 500 zł (płatne w dwóch ratach po 3 750 zł na początku każdego semestru; istnieje możliwość rozłożenia płatności na dodatkowe raty pod warunkiem dostarczenia pisemnej prośby adresowanej do Dyrektora MSAP do Sekretariatu studiów do 14 dni przed Inauguracją).